söndag 31 januari 2010

Lista: Drömbilar



Om jag hade haft extrem stor tillgång på pengar hade jag haft en hel lada som garage och detta är bilarna jag skulle fylla det med. Självklart i just de färgerna som är på respektive bild.

1. BMW Z1
Har alltid gillat den och aldrig sett den IRL.
2. Audi R8
I mitt tycke hetaste supersportbilen och den kostar ändå inte flera mille.
3. Audi RS6 Avant
Crossover mellan familjekombi och sportbil.
Just när jag skrev detta så annonserar Auto Prestanda i Lund ut en 2008:a på Blocket. Jag har varit och tittat på den. AAAAAOOOOOO VILL HA!
4. Audi TT
Första modellen. Formgivningen var banbrytande och står sig än. Förstår fortfarande inte varför jag inte köpte en sådan istället för A4an. Å andra sidan hade jag knappast haft samma bil i nio år då.
5. Ferrari 328
Vackraste Ferrarin genom tiderna. Fastnade för den redan i tonåren.
6. VW bubbla
Bara för att den var så folklig och enkel.
7. Volvo Duett
Retro herrgårdsvagn/pickup med sjusta dörrar där bak istället för lucka.
8. Tesla Roadster
Innovativt nytänkande.
9. Hummer H2
Någon SUV måste man ha och denna är den ultimata.

Bilar som nästan kom med på listan. Kan nästan göra en hel lista bara på det.
Mini Clubman - blåvit
BWM 850 - mörkgrön
Mazda Miata - röd
Audi E-tron - orange
Porsche 911 - svart
Lotus Elan - vinröd

Inga kommentarer: