fredag 29 januari 2010

I ♥ SNÖ


Bilden är från Fredriks Fotofunderingar

Många klagar på kylan och snön men jag bara älskar det! Visst finns det dåliga sidor med nuvarande väder så som att man får åka och extraköpa lite pellets, en del kör med sommardäck och idag mötte jag en som bara hade skrapat halva vindrutan. Allt vägs upp med de goda sidorna. För det första så är landskapet så vackert när det är klätt i vitt. Idag är det till och med frost på träden. Allt blir mycket ljusare än när det är barmark och regn. Jag blir lycklig av att skotta och har nu små gångar i trädgården för att komma till förrådet osv. Det är lite äventyr att köra bil när det snöat. Tar man det försiktigt går det bra. Åka pulka är tokigt kul och min dotter gillar det oftast.

I helgen var vi ute i Skrylle och bara var i snölandskapet. För min del säger jag bara: LÅT DET SNÖA!

1 kommentar:

Limetwig sa...

ja visst är det underbart med snö... bara jag får sitta inne och mysa med mitt vin och min choklad...;D